چگونه یک سئو کار خوب استخدام کنیم؟ (قسمت اول)

سلام! در این مقاله قصد داریم پارامترهای لازم برای انتخاب یک سئو کار خوب رو بررسی کنیم. این شاید برای شما که یک شرکت یا محصول در حال رشد دارید جالب باشه. توجه کنید که اصلاً قصد بیان مطالب تکراری در مورد بهبود سئو رو نداریم و اگر واقعاً دنبال استخدام یک متخصص برای بهبود سئوی سایت خودتون نیستید، شاید این مطلب وقتتون رو هدر بده!

چرا استخدام سئو کار؟

اگر شرکت یا تیم شما یک محصول یا خدمت ارائه میده، قطعاً موفقیت کسب و کار شما در گرو فروش اون محصول یا خدمت هست. این موفقیت وقتی دست یافتنی میشه که مشتریان و گروه هدف محصول شما، با کسب و کار شما آشنا بشن. قصد توضیح و تفسیر سئو و این که «چرا سئو؟» رو ندارم. به طور کلی برای تقویت کیفیت تبلیغات ارگانیک و دسترسی راحت ترِ مشتریان به اسم شما، دو راه دارید:

  1. با سئو آشنا شید و برای بهبودش تلاش کنید
  2. یک سئو کار متخصص استخدام کنید تا تیم شما رو تکمیل کنه

داشتن یک سئو کار به طور مجزا موجب میشه شما بتونید تمرکز بیشتری روی حرفه و تخصص خودتون داشته باشید و از طرفی یک نفر به طور تمام وقت برای بهبود نمایش اسم و کسب و کار شما در گوگل تلاش کنه. با استخدام یک سئو کار یا تقاضای بهبود سئو از یک تیم متخصص، سرمایه گذاری بزرگ و بهینه ای روی تبلیغات خودتون خواهید کرد. هیچ وقت جستجو کردید که نصب یک بیلبورد تبلیغات شهری چقدر هزینه برای شما خواهد داشت؟ به نظرتون این که تصویر شما روی اون بنر برای چند ماه درج بشه بهتر هست یا این که با یک دهم اون هزینه یک نفر رو برای بهبود سئوی سایت خودتون به کار بگیرید؟ البته پاسخ به این سادگی نیست و بستگی به جامعه‌ی مخاطب و نوع کسب و کار شما داره. اما با یه حساب سر انگشتی، میشه فهمید که سئو یک راهکار خیلی به صرفه برای تبلیغات امروزی هست. در دنیایی که فاصله ی مشتریان بالقوه ی شما با مشتریان بالفعل شما، یک جستجوی یک دقیقه ای در صفحه‌ی نخست گوگل هست.

چه کسی یک سئو کار حرفه‌ای خواهد بود؟

پس از این که تصمیم گرفتید یک متخصص سئو رو به تیم خودتون اضافه کنید، الان وقت اینه که ملاک‌های انتخاب یه سئو کار متخصص و به درد بخور رو بررسی کنیم. قطعاً یک انتخاب اشتباه، کمترین ضرری که برای شما داره ضرر مالی هست و بیشتر از اون وقت و فرصت های زمانی کسب و کار یا استارتاپ شما رو هدر خواهد داد. برای استخدام سئوکار یا عقد قرارداد با یک شرکت در این زمینه، بهتره سؤالات زیر رو مرور کنید:

۱٫ این فرد توانایی کار در بلند مدت رو داره؟

قطعاً بهبود سئو کار یک روز و دو روز نیست. سئو یعنی شناخته شدن سایت شما به عنوان یکی از بهترین ها برای گوگل. پس برای بهترین بودن نیاز به مداومت در فعالیت های مرتبط با سئو خواهید داشت. شاید یک سری اقدامات اولیه روی سایت یا کلمات کلیدی بیزنس شما موجب بهبود رتبه‌ی گوگل شما بشه، اما در نهایت این بهبود دادن ها نیاز به مداومت و تولید محتوای هدفمند به صورت پیوسته داره. پس اول از هرچیز از سئو کارتون بپرسید که تا چه زمانی میتونه با شما همکاری بلند مدت داشته باشه؟

۲٫ برای بهبود سئوی سایت شما چه راهکارهایی داره؟

قطعاً اگر کسی این سؤال رو از من بپرسه، جواب دقیقی نخواهم داد. چون که این کار و تخصص من هست و دوست ندارم فوت کوزه گری رو در اختیارش قرار بدم. اما پرسیدن این سؤال بی فایده نیست. حداقل فایده‌ی این سؤال اینه که اگر جواب های غلطی دریافت کنید، میتونید متوجه شید که فرد روبروی شما یا از سئو چیزی نمیدونه یا در خوش بینانه ترین حالت خیلی قدیمی فکر میکنه. سئو یک مهارت دائما در حال به روز شدن هست. با هر مقاله که از گوگل منتشر میشه، خیلی از راهکارهای قبلی از بین میرن.

  • اگر سئو کار مد نظر شما در فکر تبادل لینک و ساخت لینک باکس برای شما هست
  • اگر به شما وعده‌ی بهبود رنک سایت شما در الکسا رو میده
  • اگر اهل کپی و تکرار کلیدواژه به صورت روانی و افراطی هست
  • و چیزهایی از این قبیل

در این صورت میتونید مطمئن باشید که سراغ شخص خوبی نرفتید و به سادگی اون شخص موجب بدتر شدن رتبه‌ی شما در گوگل خواهد بود.

۳٫ هیچ نمونه کاری برای سئو داره؟

یکی از ملاک های خوبی که میشه سئو کار حرفه ای رو از سئوکار بی فایده تشخیص داد، نمونه کار عملی هست. البته این هرگز به این معنی نیست که تازه کاران این مهارت، لزوماً به خوبی قدیمی ها نیستن. اما نشون دادن رتبه‌ ی اول برای یک کلیدواژه در رزومه‌ی اون متقاضی میتونه تا حد زیادی باعث دلگرمی شما باشه.

 

(این مطلب ادامه دارد…)

اگر دوست دارید پارامترهای بیشتری برای استخدام بهترین گزینه‌ی بهبود دهنده‌ی سئوی سایت شما بهتون معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

 

۱۳۹۹-۱-۲۹ ۲۲:۰۶:۲۵ +۰۴:۳۰